"Al Condominni" poesia brillante in dialetto parmigiano di Bruno Pedraneschi,letta da Enrico Maletti

Estratto di un minuto del doppiaggio in dialetto parmigiano, realizzato nell'estate del 1996, tratto dal film "Ombre rosse" (1939) di John Ford. La voce di Ringo (John Wayne) è di Enrico Maletti


PARMAINDIALETTO Tv


Tgnèmmos vìsst
Al salùt pramzàn äd parmaindialetto.blogspot.com

“Parmaindialetto” è nato il 31 luglio del 2004. Quest’anno compie 16 anni

“Parmaindialetto” l’é nasù al 31 lùjj dal 2004. St’an’ al compìssa 16 an’

Per comunicare con "Parmaindialetto" e-mail parmaindialetto@gmail.com

L’ UNICA SEDE DI “Parmaindialetto” SI TROVA A PARMA ED E' STATO IDEATO DALLA FAMIGLIA MALETTI DI “PÄRMA”.







venerdì 21 novembre 2008

Uno svago che da oltre 76 anni piace a tanti Parmigiani. La Settimana Enigmistica compie "4000 copie".

Testo blu in Italiano
La Settimana Enigmistica
Fu inventata da un nobile di origine sarda, il cavaliere del lavoro e grande ufficiale, dottor ingegnere Giorgio Sisini di Sennori, in provincia di Sassari già Conte di Sant'Andrea e figlio del fondatore del Rotary Club di Sardegna, deceduto nel giugno del 1972. Il primo numero fu pubblicato il 23 gennaio 1932; sulla copertina si trovava l'immagine dell'attrice messicana Lupe Vélez. Da allora la rivista ha vantato fra i suoi collaboratori i più famosi enigmisti, come ad esempio lo stesso direttore Conte Giorgio Sisini, che creò enigmi per i lettori sino agli ultimi giorni di vita, gli indimenticati Piero Bartezzaghi e Giancarlo Brighenti. È dunque storicamente, in un certo senso, un capostipite dei giornali di enigmistica italiana, almeno per quanto riguarda la diffusione di quest'arte presso il grande pubblico. Tant'è vero che una delle didascalie in fondo alla prima pagina di copertina, recita che la “Settimana Enigmistica "è il settimanale che vanta innumerevoli tentativi di imitazione". Numerosi altri periodici sono infatti sorti sulla scia della sua popolarità. Una caratteristica che tuttavia rende unica la “Settimana Enigmistica” è quella di non accettare pubblicità al suo interno, e di usarla raramente per la propria diffusione. Nonostante in copertina vi sia la dicitura "ESCE IL SABATO", in realtà arriva nelle edicole il mercoledì. A novembre 2008 ha toccato il traguardo dei 4000 numeri. Oltre settantasei anni e non li dimostra.


(Testo giallo dialetto Parmigiano)
La Stmana Enigmìsstica l’ a compìssa 4000 còpii
Uno svägh che da óltra 75 àni al pjäz a tant Pramzàn.

La Stmàna Enigmìsstica.

L’é städa inventäda da un nòbil d’ orìgin särda, al cavaljér dal lavór e grànd uffciäl, dotór inzgnér Giorgio Sisini äd Sennori, in provìncia äd Sassari, zamò Cónt äd Sant' Andrea e fjól dal fondatór dal Rotary Club äd Sardèggna, mòrt in zuggn dal 1972. Al prìmm nùmmor l’é stè publichè al 23 znär dal 1932; insìmma ala copartén’na a gh’éra la fòto äd l'atrice mesicàna Lupe Vélez. Da alóra la rivìssta l’à gh’ à avù frà i sò colaboratór i pù famóz enigmìssta, cme p’r ezémpi al stés diretór Cónt Giorgio Sisini, ch’ l’a fàt dilj enigmìsstichi p’r i so letór fìnna a jùltom gióron ädla so vìtta, ilj indimenticàbil Piero Bartezzaghi e Giancarlo Brighenti. L’é dónca storicamént, in-t-un sèrt séns, un cap-e-stìrpa di giornäj d’ enigmìsstica italjàna, alméno par cuant rigvärda la difuzjón äd ch’ l’ ärta ch’ l’é atàca al grànd pùbblich. E pròprja vùnna dìl scritti in fónda ala prìmma pàgina äd la copartén’na, l’ a dìz che la “Setmana Enigmìsstica " l’é al setimanäl ch’ al vànta un infinitè äd tentatìv d’ imitasjón". Parèc’ ätor perjòdich j én nasù insìmma ala sträda ädla sò popolaritè. Un particolär ch’ al rénda ùnnich la “Stmana Enigmìsstica " l’é còlla äd fär mìga ädla publicitè al sò intèron, e drovärla raramént par la pròprja difuzjón. Anca se in-t-la copartén’na a gh’è la scrìtta "L A VÉN FÓRA AL SÀBOT", in realtè l’ arìva in-t-ilj edìccoli da giornäj al marcordì. Al gióron 19 äd novémbor 2008 l’à tochè al tragvärd di 4000 nùmmor.
Óltra stantaséz àni e a’ n ‘j ‘a dimòsstra mìga.
(Tgnèmmos vìsst)
(Pramzàn dal sas)

Nessun commento: