"Al Condominni" poesia brillante in dialetto parmigiano di Bruno Pedraneschi,letta da Enrico Maletti

Estratto di un minuto del doppiaggio in dialetto parmigiano, realizzato nell'estate del 1996, tratto dal film "Ombre rosse" (1939) di John Ford. La voce di Ringo (John Wayne) è di Enrico Maletti


PARMAINDIALETTO Tv


Tgnèmmos vìsst
Al salùt pramzàn äd parmaindialetto.blogspot.com

“Parmaindialetto” è nato il 31 luglio del 2004. Quest’anno compie 16 anni

“Parmaindialetto” l’é nasù al 31 lùjj dal 2004. St’an’ al compìssa 16 an’

Per comunicare con "Parmaindialetto" e-mail parmaindialetto@gmail.com

L’ UNICA SEDE DI “Parmaindialetto” SI TROVA A PARMA ED E' STATO IDEATO DALLA FAMIGLIA MALETTI DI “PÄRMA”.







giovedì 18 agosto 2011

La ricéta p’r i tordè d’arbètta ala Pramzàna

(Testo giallo dialetto Parmigiano)

Ingredjént par la pàsta:
Sesént gràm äd farén’na, cuàt’r óv, socuànt cuciär d’ àcua, un psigòt äd säl.


Ingredjént p’r al pjén :
Tarzént gràm d’ arbètti, tarzént gràm äd ricòta romàna, du giäld d’ óv, séntsincuànta gràm äd formàj gràna pramzàn razù bón.

Par consär:
Butér frèssch, formàj gràna pramzàn bón.


Lavär bén bombén ilj arbètti, po zbojintäria con pòch àcua, zgosäria e stricagnäria par tirär via tutt i resìddov d’ àcua e tridäria fén. Mèttor la ricòta in-t-na trén’na insèmma ilj arbètti tridädi, i giäld d’óv, al säl e al formàj gràna pramzàn. Tastär al pjén par vèddor s’ l’ é bén savorì mèttrol in frìgo cuatè, preparär la fojäda sutìla. Ciapär al pjén e fär di mucc’ insìmma ala fojäda a pòca distànsa vón da l’ ätor, pigär la pasta e schisärla con i dìd trà un mucc’ e l’ätor, tajär i tordè con la rodéla par la fojäda. Fär bòjjor l’àcua bén saläda in-t-na bronza e po versär i tordè in-t-la brónza.
Mezdär con manéra e cuànd j én còt al dént tór via la brónza dal fógh. Con ‘na mess’cia foräda tiräria su poch ala volta e mèttoria a strät in-t-na supéra con ‘na spolvräda äd formàj gràna pramzàn
e ‘na coläda äd butér fuz a fógh lént ogni strät. Sarvìria bén cäld.

(Testo blu in Italiano)
La ricetta per fare i tortelli d’erbetta

Ingredienti per la pasta:
Seicento grammi di farina, quattro uova, qualche cucchiaio d’acqua, un pizzico di sale.

Ingredienti per il ripieno:
Trecento grammi di erbette, trecento grammi di ricotta romana, due tuorli d’uovo, centocinquanta grammi di formaggio parmigiano buono grattugiato.

Per condire:
Burro fresco, formaggio grana parmigiano buono.

Lavare molto bene le erbette, poi farle bollire con poca acqua, sgocciolarle e stringerle per togliere ogni residuo d’acqua e tritarle fini. Mettere la ricotta in una terrina insieme alle erbette tritate, i tuorli d’uovo, il sale e il formaggio parmigiano. Assaggiare il ripieno per vedere se è ben saporito, metterlo in frigorifero coperto, preparare la sfoglia sottile. Prendere il ripieno e fare tanti mucchietti sopra la sfoglia a poca distanza l’uno dall’altro, piegare la pasta e schiacciarla con le dita tra un mucchietto e l’altro, tagliare i tortelli con la rotella della sfoglia. Far bollire l’acqua ben salata in una pentola e poi versare i tortelli nella pentola. Mescolare con attenzione e quando sono cotti al dente togliere la pentola dal fuoco. Con un mestolo forato toglierli pochi alla volta e metterli a strati in una zuppiera, con una spolverata di formaggio parmigiano e una colata di burro fuso a fuoco lento ogni strato. Servirli ben caldi.

Nessun commento: